Založ si blog

Čas kolobehu svíň

Zrejme si ešte pamätáte zo školy pojem „kolobeh vody v prírode“. Tento stály obeh vody na Zemi, funguje od nepamäti vďaka slnečnému žiareniu a gravitácii Zeme . Vodu máme na zemskom povrchu – rieky, jazerá, moria a oceány, pod povrchom zeme – podzemné vody a tiež  v atmosfére v podobe vodných pár. Voda vo svojom kolobehu v prírode mení svoje skupenstvo od plynnej, kvapalnej až po ľad.

Sledujúc dianie na našej politickej scéne v ostatných rokoch, by sa dali nájsť určité paralely. Dúfam, že mi citlivé duše prepáčia trochu expresívnejšie označenie ľudských bytostí, ale na druhej strane chcem veriť, že realisticky nazerajúci čitateľ – na spoločenské dianie a „premeny“ v čase – mi aj dá za pravdu. Teda, že expresivizmus je tu celkom na mieste. Nemôžem si poradiť, ale ozaj to tu vidím – tak ako názov tohto príspevku napovedá – Kolobeh svíň. Nie však v prírode, ale v politike. Niektoré svine tu pobehujú zo strany na stranu, akoby nevedeli kde je ich miesto. Ale to je len zdanie. Každá sviňa veľmi dobre vie, kde to jej miesto je! Každá jedna sa snaží byť čo najbližšie k válovu. Lenže keď už je válov na dosah rypáku, vytlačí ju odtiaľ iná – iniciatívnejšia sviňa s mocnejším egom. A tak vzniká  dojem – v tej záplave všakovakých svíň, že prebehujú zo strany na stranu a prelievajú sa tu ako tá voda v kvapalnom skupenstve raz tu, raz tam . Len tie najmocnejšie svine to dokážu ustáť pri válove a vďaka nesmiernemu chladu ich ega načas pri válove aj zamrznú. Menej odolné – slabšie jedince z času na čas sublimujú…. Jednoducho sa vyparia a my si až po čase uvedomíme, že aj „oni“ boli medzi sviňami a zrazu ich niet. V čriede existujú prasce, ktoré pracujú tímovo. Každá takáto skupina usilovne maká na tom – aby dotlačila svojho teamlídera  ku válovu. Svinská partička verí tomu, že ak sa jej to podarí, všetci z tímu budú mať tiež nejaké to postavenie pri válove. Celý opakujúci sa kolobeh svíň v politike má viacero levelov. Na miestnej, obvodnej, krajskej úrovni. Snom každej poriadnej svine je dotiahnúť to až na ministerstvo, do vlády a do parlamentu. A niektorým vyvoleným sa to z času na čas aj podarí … Svine nažrané vystriedajú pri válove svine nenažrané


 

 

 

 

Aj vy ste sa stali závislí na tvárovej knihe?

23.04.2024

Kedysi dávno, pred mnohými rokmi mi kamarát cez Skype poslal link na akýsi facebook – že aby som sa tam zaregistroval… Na moju otázku, že čo to vlastne je a na čo je to dobré mi odpovedal asi len toľko, že je to nejaká sociálna sieť – cez ktorú človek môže byť v spojení so svojimi známymi aj neznámymi, kde môže zdieľať všetko možné aj nemožné. A [...]

Planéta koní

23.04.2024

Rád by som vám vyrozprával zaujimavý príbeh, ktorého som sa stal náhodným svedkom. Neviem už za akých okolností a prečo práve ja som sa dostal na také záhadné a zvláštne miesto.Tak ako keď prídete na filmové predstavenie – odrazu som sa stal nestranným pozorovateľom deja. Planéta na ktorej som sa ocitol, bola navlas podobná s touto našou, no už na prvý pohľad som [...]

Život v bublinách, „aneb“ Čo nám to pripomenula smrť v Prahe

22.12.2023

„Čo nám to pripomenula smrť v Prahe“-? pýta sa dnes jeden z mnohých titulkov denníkov…. Neviem ako Vám, ale mne pripomenula hlavne to, že uplynulých viac než 30 rokov sme sa odučili žiť v jednej spoločnej bubline. Nemyslím teraz na spolužitie Čechov a Slovákov v jednom štáte – to len aby som nebol hneď v úvode nesprávne pochopený. V osemdesiatom [...]

Peniaze, euro, kufrík

Rakúski colníci našli na letisku vo Viedni v batožine 700-tisíc eur

28.04.2024 21:39

Rakúski colníci objavili 700 000 eur v hotovosti v batožine na letisku vo Viedni, ktorá patrila dvom bratrancom cestujúcim do Istanbulu.

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.