Založ si blog

Spoveď

Som si viac než istý tým, že týmto blogom minimálne pobúrim všetkých ortodoxných veriacich. A nemyslím tým len veriacich – v štandardnom ponímaní – teda veriacich čo sa týka náboženstva, cirkvi a Boha. Lebo veľa „veriacich“ tú máme aj úplne iného druhu. A to takých, čo vyznávajú svojich bôžikov, bohov, či polobohov a každé štyri roky im odhodlane odovzdávajú svoje hlasy, aby zase ďalšie roky mali veriaci v iných polobohov a bohov na koho nadávať. A tak si tu žijeme vo svojej dvojtvárnosti – lebo v zásade o dvojtvárnosť v tomto texte ide. Celý svet je dvojtvárny.  Aj tí „“naši““ bôžikovia majú dve tváre…. Teda minimálne dve

Text piesne Spoveď – vznikol už pred mnohými rokmi, no prednedávnom sa zrodila úplne nová podoba piesne, ktorá z pohľadu autora je pomerne razantnejšia. Hlavne tým, že je rockovejšia  & jemne líznutá punkom. Tým akoby mala aj väčšiu výpovednú hodnotu – ale to už nechám na posúdenie nezávislých poslucháčov.

Vraj je úplne zlé po vyrozprávaní vtipu – pokiaľ sa nikto nesmeje – začať objasňovať pointu. Rovnako by autor textu nemal vysvetľovať, že „čo tým chcel básnik povedať.“

A tak – ak sa niekoho text piesne dotkne – je mi to ľúto, ale myslel som to  celé vážne inak…

Pod textom tradične pripájam video – s obrazom a zvukom

SPOVEĎ

1.ZA KOPCOM PRETVÁROK HORA LŽÍ A ŠPINY

AJ KEĎ SA SKÚŠAM ZMENIŤ SOTVA BUDEM INÝ

JEDNO SI POMYSLÍM A DRUHÉ NAHLAS KRIČÍM

NA OSPRAVEDLNENIE NÁJDEM  TISÍC PRÍČIN

 

2.POD MASKOU DOBRÁKA UKRYTÁ JE FALOŠ

TAK V DAVE ĽUDÍ TIKÁ ODISTENÁ NÁLOŽ

VIEM ŽE TO SOM ZNOVU ASI TROCHU PREHNAL

V JEDNEJ RUKE DRŽÍM ZBRAŇ A DRUHOU SA ŽEHNÁM

 

REFR: ĽUTUJEM VŠETKO ČO SA STALO

TIE MOJE PREŠĽAPY – NEBOLO ICH MÁLO

SVOJ KALICH Z KTORÉHO UŽ TEČIE

RADŠEJ SI VYPIJEM VEĎ NEBUDEM TU VEČNE

 

3.TAK SOM SA ZAMOTAL DO  SIETE VLASTNÝCH INTRÍG

BOŽE ČI NEPOČUJEŠ MôJ ZÚFALÝ VÝKRIK

VEĎ DÁM TI VŠETKO ČO MÁM, AJ ČO DÁVNO SOM UŽ

MINUL

AK SI ZA TO SCHOPNÝ EŠTE ODPUSTIŤ MI VINU


 

Cesty ( prozaické, veršované aj s hudbou)

19.08.2024

V živote kráčame po rôznych cestách, ktoré nás vedú rôznymi smermi. Niektoré sú rovné a jasné, iné krivolaké, kamenisté, či blatisté. Osud a náhoda sú ako umelci, ktorí kreslia naše životné mapy. A my každým krokom hľadáme svoju cestu, či už pod slnkom jasného dňa, alebo v búrke a daždi. Často sa ocitneme na strmých, kľukatých a nebezpečných cestách, kde [...]

Františkova huta (ne)známy unikát

08.08.2024

Hovorí vám niečo Františkova huta? Aj ste tam už boli? Na Slovensku máme veľa pekných, zaujímavých aj unikátnych miest, ktoré sú poväčšine všeobecne známe. Ja som o existencii tejto monumentálnej stavby vedel – pravdupovediac možno rok- dva. Ale nedávno ma moje kroky zaviedli po čase na Oravu a tak som návštevu tohto miesta nemohol vynechať. Františkova huta je [...]

Ostrov Dr. Moreaua = realita tohto sveta

28.07.2024

Kto videl film Ostrov Dr. Moreaua – vie že to bola fikcia o šialenom doktorovi, ktorý na opustenom ostrove pretváral zvieratá na ľudí. V závere filmového príbehu to tento pomätenec chcel vyskúšať aj opačne. Teda pretvoriť človeka na zviera Ale to už celkom nedotiahol do konca. Podivné tvory, ktoré už neboli ani zvieratá a ešte neboli celkom ľudia sa vzbúrili a [...]

Erdogan

Erdogan vyzval na vytvorenie moslimskej aliancie proti Izraelu

07.09.2024 22:35

Turecký prezident vyhlásením reagoval na smrť aktivistky s tureckým a americkým občianstvom, ktorú zabila izraelská armáda počas protestu.

letisko, vide, schwechat

Muž chcel prepašovať cez rakúske letisko kokaín v opierke invalidného vozíka. Odhalili ho policajné psy

07.09.2024 21:50

Muž vzbudil u polície podozrenie. Tá následne odhalila 14 kilogramov kokaínu v hodnote približne 1,5 milióna eur.

Michel Barnier

Vo Francúzsku vyšli do ulíc tisícky demonštrantov. Nesúhlasia s vymenovaním Barniera za premiéra

07.09.2024 20:26

Na protesty proti Macronovi ešte pred Barnierovým vymenovaním vyzvala ľavica, ktorá síce vyhrala voľby, ale nedostala šancu zostaviť vládu.

nehoda, kúty, hasiči

Mladík šoféroval bez vodičáku, s autom skončil v rieke. So spolujazdcami utrpeli vážne zranenia

07.09.2024 19:29

Po náraze sa auto prevrátilo na strechu. Najmladší účastník nehody mal iba 11 rokov.