Založ si blog

Óda na krásu slovenských hôr

Veľké veci nepotrebujú veľké slová. Ani veľké – alebo ak chcete vysoké, či mohutné hory – také slová nepotrebujú. Ja som len pár obyčajných, jednoduchých slov a viet uložil do rýmovaného textu. Dva riadky som si dovolil uchmatnúť z piesne Krásna zem od banskobystrickej skupiny Jazdci, ktorá je možno skôr známa ako Štíty tatranské, prípadne Krásne, prekrásne…

A tak sa zrodil Horský song, ktorý si dole pod textom môžete vypočuť aj vo video-podobe. Dúfam, že slová a samotná pieseň poteší milovníkov našich nádherných hôr a dolín….

Moje nohy pamätajú stovky krokov

po Vysokých a po Nízkych Tatrách

toľko krásnych dní , víkendov aj rokov

stále s radosťou po nich pátram

 

Malá Fatra, Veľká Fatra

Orava, Liptov, či  Slovenský raj

Vysoké Tatry, Nízke Tatry

všade je krásne – všade je fajn

 

Krásne prekrásne  sú štíty Tatranské

Každý tam nájde  svoj tichý kút

 

Moje nohy pamätajú tisíc krokov

po Orave, Liptove a Spiši

toľko krásnych dní , víkendov aj rokov

v Tatrách, Karpatoch, na Šariši.

 

Malá Fatra, Veľká Fatra

Orava, Liptov, či  Slovenský raj

Vysoké Tatry, Nízke Tatry

všade je krásne – všade je fajn


Kabát bližší ako košeľa, alebo Ako na Slovensku prichádzame o Gotta, Nohavicu, Stivína . .. a ďalších

12.09.2024

Sme my Slováci zvláštny národ. Tradujeme sami o sebe také legendy, že sme národ holubičí, srdečný, dobroprajný …. a neviem ešte aký. Viac-menej sa vnímame len v tom najlepšom svetle, ale…Sme naozaj až takí dokonalí a bezchybní? Roky si na nás všímam jednu vec a osobne mi dosť prekáža, že nám na Slovensku je kabát bližší ako košeľa. Nie- nie- [...]

Cesty ( prozaické, veršované aj s hudbou)

19.08.2024

V živote kráčame po rôznych cestách, ktoré nás vedú rôznymi smermi. Niektoré sú rovné a jasné, iné krivolaké, kamenisté, či blatisté. Osud a náhoda sú ako umelci, ktorí kreslia naše životné mapy. A my každým krokom hľadáme svoju cestu, či už pod slnkom jasného dňa, alebo v búrke a daždi. Často sa ocitneme na strmých, kľukatých a nebezpečných cestách, kde [...]

Františkova huta (ne)známy unikát

08.08.2024

Hovorí vám niečo Františkova huta? Aj ste tam už boli? Na Slovensku máme veľa pekných, zaujímavých aj unikátnych miest, ktoré sú poväčšine všeobecne známe. Ja som o existencii tejto monumentálnej stavby vedel – pravdupovediac možno rok- dva. Ale nedávno ma moje kroky zaviedli po čase na Oravu a tak som návštevu tohto miesta nemohol vynechať. Františkova huta je [...]

vojna na Ukrajine, Kyjev

ONLINE: Zelenskyj: Vysvetlili sme Amerike každý bod Plánu víťazstva. Verí, že ho v USA pochopili

28.09.2024 07:00

"Pre Ukrajinu je dôležité, aby Amerika priamo pochopila Ukrajinu. A tak to aj je," povedal Zelenskyj po návšteve USA s Plánom víťazstva.

Kríza na Blízkom východe otriasa aj ratingom Izraela, Moody's mu ho zhoršila o dva stupne

28.09.2024 06:21

Medzinárodná ratingová agentúra Moody's zhoršila hodnotenie úverovej spoľahlivosti Izraela o dva stupne na známku Baa1.

turecko

Staviteľa budovy, ktorá v Turecku spadla pri zemetrasení, odsúdili na 865 rokov

28.09.2024 06:10

Na 865 rokov odňatia slobody odsúdili v piatok v Turecku muža zodpovedného za stavbu budovy v meste Adana.

lukasenko sluzka

Dlhoročná Lukašenkova volebná služobníčka odporúča hlasovať o svojom zbožňovanom prezidentovi podľa Stalinovho receptu

28.09.2024 06:00

Absolútne súhlasím so Stalinom, ktorý označil za optimálny čas volieb dva mesiace - november a marec, povedala bývalá šéfka ústrednej volebnej komisie.