Založ si blog

Aj vy ste sa stali závislí na tvárovej knihe?

Kedysi dávno, pred mnohými rokmi mi kamarát cez Skype poslal link na akýsi facebook – že aby som sa tam zaregistroval… Na moju otázku, že čo to vlastne je a na čo je to dobré mi odpovedal asi len toľko, že je to nejaká sociálna sieť – cez ktorú človek môže byť v spojení so svojimi známymi aj neznámymi, kde môže zdieľať všetko možné aj nemožné. A že na čo je to celé dobré? To vraj časom hádam zistíme.

kresba – Radovan Vrška

Teraz po rokoch som si na ten môj prvý kontakt s facebookom spomenul a pravdupovediac ani dnes mi nie je jasné, že na čo nám ten facebook je vlastne dobrý… Zdieľa sa tu ozaj kadečo možné a hlavne nemožné. Namotal nás ale parádne! Zamotaní v sociálnych sieťach trávime minúty, hodiny, dni, noci, týždne mesiace. Ba aj roky… Dá sa povedať že tu márnime svoje životy, ktoré by sa dali prežiť možno aj zmysluplnejšie. Málokto nájde v sebe tú odvahu nadobro s tým skoncovať. Podaktorí to aj viac krát skúšali – dať mu navždy zbohom, no chápadla tejto sociálnej chobotnice väčšinu odvážlivcov vtiahlo späť do svojich osídiel.

kresba – Radovan Vrška

Zbaviť sa facebooku je niečo ako útek z Alcatrazu.

Ale byť opäť slobodný je dostatočná motivácia – Či nie?

pieseň Samota od folk-rockovej kapely Zabudnutí

Planéta koní

23.04.2024

Rád by som vám vyrozprával zaujimavý príbeh, ktorého som sa stal náhodným svedkom. Neviem už za akých okolností a prečo práve ja som sa dostal na také záhadné a zvláštne miesto.Tak ako keď prídete na filmové predstavenie – odrazu som sa stal nestranným pozorovateľom deja. Planéta na ktorej som sa ocitol, bola navlas podobná s touto našou, no už na prvý pohľad som [...]

Život v bublinách, „aneb“ Čo nám to pripomenula smrť v Prahe

22.12.2023

„Čo nám to pripomenula smrť v Prahe“-? pýta sa dnes jeden z mnohých titulkov denníkov…. Neviem ako Vám, ale mne pripomenula hlavne to, že uplynulých viac než 30 rokov sme sa odučili žiť v jednej spoločnej bubline. Nemyslím teraz na spolužitie Čechov a Slovákov v jednom štáte – to len aby som nebol hneď v úvode nesprávne pochopený. V osemdesiatom [...]

Keď sa prieskum spokojnosti vymkne spod kontroly . .. .

29.11.2023

Včera som dostal od môjho poskytovateľa TElefónnych, INternetových a TElevíznych služieb meil, že ako som spokojný s nimi. S ich službami. To sa nemali pýtať. Napísal som na rovinu – že ľutujem deň, keď som ku nim (- ku TEINTE) prešiel. A tak som v meilovej odpovedi uviedol – Hodnotenie NULA bodov a na otázku, že či by som odporúčal niekomu túto spoločnosť [...]

special podcast pocuvajte Pravdu novy jzbt6t / Počúvajte Pravdu /

Po 20 rokoch v únii nemôžeme na ňu najmä nadávať, ak ju chceme zmeniť

04.05.2024 06:05

Európska únia sa môže a má kritizovať. U nás však kritika dosahuje absurdné rozmery.

Peter Pellegrini, Andrej Danko

Nebude to boj, ale permanentné napätie. Hlas a SNS sú znova na nože: Fico je ticho, aby koalícia prežila

04.05.2024 06:00

Hlasovanie o Fonde na podporu umenia tretíkrát presunuli. Dôvodom sú spory medzi SNS a Hlasom.

kalifát, demonštrácia, islamisti, moslimovia

Žiadať kalifát nie je trestné, tvrdia odborníci. Aj to je sloboda prejavu

04.05.2024 06:00

Možno zakázať demonštráciu, kde spochybňujú základné práva, alebo by to nebolo demokratické? V Nemecku riešia dilemu, ktorú vyvolalo zhromaždenie moslimských radikálov.

radnica, Banská Bystrica

Vzácny erb na najkrajšom slovenskom námestí sa na svoje miesto nevráti. Mesto má však náhradu

04.05.2024 06:00

Historický skvost zdobil banskobystrickú Radnicu na Námestí SNP viac ako dve storočia. Vlani na jeseň však odtiaľ mestský erb zložili a dnes je už isté, že na pôvodné miesto sa nikdy nevráti.