Založ si blog

Život v bublinách, „aneb“ Čo nám to pripomenula smrť v Prahe

„Čo nám to pripomenula smrť v Prahe“-? pýta sa dnes jeden z mnohých titulkov denníkov…. Neviem ako Vám, ale mne  pripomenula hlavne to, že uplynulých viac než 30 rokov sme sa odučili žiť v jednej spoločnej bubline. Nemyslím teraz na spolužitie Čechov a Slovákov v jednom štáte – to len aby som nebol hneď v úvode nesprávne pochopený.

V osemdesiatom deviatom sme takému niečomu definitívne odzvonili! Spoločná bublina je prežitok! Miesto toho si dnes slobodne a bez akýchkoľvek výhrad spoločenstva bubliny, žije a robí každý vo svojej bubline, čo sa mu len zachce a na čo má chuť.  A ak sa ešte aj po toľkých rokoch nájde odvážlivec, ktorý sa snaží upozorniť niekoho z bubliny, ktorá je na dohľad, že čo to robí- čo to stvára . Dostane sa odvážlivcovi poriadneho uzemnenia pomocou okrídlenej veľavravnej vety :“Nerieš!!!“  To v tom lepšom prípade. A tak sme si pomaly a isto  všetci zvykli nehasiť to, čo nás nepáli a radšej držať ústa vo svojej vlastnej bubline a o iné sa nestarať. No a potom – keď sa zrazu prihodí niečo také, ako teraz v Prahe, v panike vystrčíme hlavy zo svojich bublín v ktorých sme cez 30 rokov zakuklení a nestačíme sa čudovať , že nejaké tie  bubliny okolo nás  „zrazu spľasli“. To by sme aj mohli pri takýchto príležitostiach usporiadať majstrovstvá v čudovaní sa. Ako a prečo sa to stalo, Či sa tomu nedalo predísť, alebo zabrániť ….a bla bla bla bla bla…. Ja osobne sa len čudujem iba tomu,že ČO TO PREBOHA ĽUDKOVIA, DOBRÍ ŽIJEME ZA ŽIVOTY???

Dovtedy kým sa neprihodí väčšia či menšia katastrofa, nás nikoho netrápi, že tu je veľmi veľa veci mimo normálu… Chvíľu družne potom rozoberáme a RIEŠIME čo by bolo, keby bolo, na znak súcitu vypustíme nejakú slzičku, alebo nejaké to euro na účet rodín obetí a o pár dní zas vrátime hlavu pekne do svojej bubliny, kde nám je predsa len najlepšie. Tam môžeme byť sami(so)sebou a nemusí nás nikto a nič trápiť…

Pripájam jeden krátky dokument, ktorý možno na prvý…aj na druhý pohľad s témou nesúvisí. Vnímavejší a citlivejší možno pochopia, že má. Dokonca aj viac ako sa na prvý pohľad zdá.

Ak by niekto nerozumel niektorým slovám čičmanského dialektu, je možné v spodnej lište (pri sledovaní na youtube) zapnúť titulky


A ešte jedno video s pesničkou, ktorej text mal trochu zložitý názov: Otvorený list Judáša Iškariotského, kapela Zabudnutí, ale pieseň prezentovala pod názvom „SPOVEĎ“. Pieseň začína slovami, časť ktorých som použil v texte blogu: „Som jeden z Vás, ľudkovia dobrí…“


Aj vy ste sa stali závislí na tvárovej knihe?

23.04.2024

Kedysi dávno, pred mnohými rokmi mi kamarát cez Skype poslal link na akýsi facebook – že aby som sa tam zaregistroval… Na moju otázku, že čo to vlastne je a na čo je to dobré mi odpovedal asi len toľko, že je to nejaká sociálna sieť – cez ktorú človek môže byť v spojení so svojimi známymi aj neznámymi, kde môže zdieľať všetko možné aj nemožné. A [...]

Planéta koní

23.04.2024

Rád by som vám vyrozprával zaujimavý príbeh, ktorého som sa stal náhodným svedkom. Neviem už za akých okolností a prečo práve ja som sa dostal na také záhadné a zvláštne miesto.Tak ako keď prídete na filmové predstavenie – odrazu som sa stal nestranným pozorovateľom deja. Planéta na ktorej som sa ocitol, bola navlas podobná s touto našou, no už na prvý pohľad som [...]

Keď sa prieskum spokojnosti vymkne spod kontroly . .. .

29.11.2023

Včera som dostal od môjho poskytovateľa TElefónnych, INternetových a TElevíznych služieb meil, že ako som spokojný s nimi. S ich službami. To sa nemali pýtať. Napísal som na rovinu – že ľutujem deň, keď som ku nim (- ku TEINTE) prešiel. A tak som v meilovej odpovedi uviedol – Hodnotenie NULA bodov a na otázku, že či by som odporúčal niekomu túto spoločnosť [...]

Žilina, polícia, riskantná jazda

Sedemnásťročného mladíka pri riskantnej jazde zastavili až policajné výstrely

27.04.2024 22:24

Vodič BMW na výzvy na zastavenie nereagoval, policajti museli použiť varovné výstrely.

Jaroslaw Kaczyński

Líder opozičnej PiS Kaczyňski: Kandidujeme do europarlamentu, aby sme odmietli Green Deal

27.04.2024 22:09

Európska zelená dohoda bude podľa Kaczyńského pre Poľsko znamenať i čoraz vyššie ceny energií, ale aj nárast cien "prakticky vo všetkých oblastiach".

žralok belavý, belasý, žralok modrý

Britského turistu zranil v Karibiku žralok, útočil len desať metrov od brehu

27.04.2024 20:00

Šesťdesiatštyriročný britský turista skončil na jednotke intenzívnej starostlivosti, keď ho pri severnom pobreží karibského ostrova Tobago napadol žralok.

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.