Založ si blog

To je ale pokrok!

V čakárni u lekára si ku mne prisadla staršia pani – prototyp láskavej, vráskavej starej mamy. Čakáreň bola takmer celkom plná ľudí, no napriek tomu bolo v nej ticho. Skoro absolútne. Každý ponorený do svojej diagnózy, v očakávaní ortieľa z úst pána doktora.
Mĺkvu čakáreň zrazu preťal hlas vedľa mňa sediacej babičky: „To je ale pokrok!“ – Ticho v tom momente zostalo ešte tichšie a sterilnejšie. Pozrel som sa na ženu sediacu vedľa mňa, nechápajúc čo tým chcela asi tak povedať. Babička však pozerala na mňa asi takým istým spýtavým pohľadom ako ja na ňu. Evidentne čakala odo mňa doplnenie myšlienky, ale keďže som absolútne netušil, že aký pokrok konkrétne má na mysli, tak vypadlo zo mňa len také neurčité: „No to je…“ Neviem či som tým babke nahral na smeč, alebo čo – lebo vzápätí dodala: „Niektorí majú veľa a niektorí ani na chleba …“ Fúúúúha! Alebo ako vravieval jeden pán profesor na našej priemyslovke, keď zo študenta pri tabuli po pár minútach konečne vydoloval správnu odpoveď : „Jaj AHÁ!“ Takže takýto „pokrok“ mala babka na mysli. To som fakt nečakal, rovnako ako asi aj väčšina prítomných čakajúcich… Tragikomické na celej tejto situácii bolo, že začatá konverzia tak ako začala- tak aj skončila. Teda nepokračovala. Zostalo len sterilné ticho čakárne.
Ja teraz premýšľam, že či spomínaný pokrok bol hlavný problém, ktorý babku sužuje & trápi. Problém ktorý jej možno roky nedá spávať a rozhodla sa s tým zájsť k pánovi doktorovi. Veď ten je študovaný a múdry – určite poradí nejaký liek na toto trápenie… Hmmm
Ktovie či poradil?…

Pokrok nezastavíš

26.07.2024

Pokrok vraj nezastavíš. Ale nie všetci sme pokrokoví. A rôzne výdobytky neprijímame všetci s otvorenou náručou. Prvé autá u nás ľudia prijímali dokonca s odporom. Na dedinách do nich často hádzali kamene. Starí ľudia, žijúci na dedinách hovoria o spomienkach svojich starých rodičov. Podľa ich rozprávania boli časy, keď ľudia na tých dedinách nepoznali nielen [...]

Spoveď

24.07.2024

Som si viac než istý tým, že týmto blogom minimálne pobúrim všetkých ortodoxných veriacich. A nemyslím tým len veriacich – v štandardnom ponímaní – teda veriacich čo sa týka náboženstva, cirkvi a Boha. Lebo veľa „veriacich“ tú máme aj úplne iného druhu. A to takých, čo vyznávajú svojich bôžikov, bohov, či polobohov a každé štyri roky im [...]

Kade chodím tade pijem. .. .“aneb“ Blues o opilcovi

22.07.2024

Kade chodím, tade pijem – to isto pozná každý (nielen roduverný Slovák). Pesnička, ktorá v dobrej partii a v dobrej nálade určite vždy príde na rad. Ale tieto slová „kade chodím, tade pijem“ sú často životným mottom mnohých „stratených existencií“, ktorí sa viac- či menej úspešne veselo prepíjajú životom. Verím tomu, že každý z vás [...]

koláž, fotky, mReportér

Legendárna AC/DC v plnej paráde. Najväčší hit rozpálil 100-tisíc ľudí, pozrite si, ako to vyzeralo

27.07.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

Poľsko / Migrácia / Hranice / Kontroly /

Poľsko prijalo zákon uľahčujúci bezpečnostným zložkám použitie zbraní

26.07.2024 22:36

Varšava aj EÚ tvrdia, že Bielorusko a jeho spojenec Rusko migrantov posielajú k hraniciam zámerne v rámci hybridnej vojny.

Robert Fico / Tomáš Taraba /

PS: Taraba je najhorší minister v histórii rezortu. Fico by mal urobiť poriadok

26.07.2024 17:49

Michal Sabo upozornil, že minister počúva najmä záujmové skupiny a nemá úprimný záujem komunikovať s laickou ani odbornou verejnosťou.

Denys Šmyhaľ, Robert Fico, Ukrajina

Fico opäť volal s ukrajinským premiérom o zastavenej rope, navrhol mu riešenie

26.07.2024 17:00, aktualizované: 17:10

Obnova tranzitu časti ruskej ropy je podľa úradu vlády pre rafinériu Slovnaft mimoriadne dôležitá.