Založ si blog

Nejasná správa o konci sveta, alebo Ako to s nami vlastne bude

Pomaly sa nám schyľuje nielen k Vianociam a koncu roka, ale zdá sa, že aj ku koncu sveta. Viem. Už tých rečí okolo konca sveta bolo viac než dosť. Je to tak. Ani ja ich už neberiem vážne. Len tak jedným uchom dnu a tým istým okamžite aj von. No aj napriek tomu si dovolím tvrdiť, že ten koniec príde. Vážne. A to netvrdím na základe mayského kalendára. Také niečo by som si nedovolil, lebo taký kalendár som jakživ nevidel. Nazdávam sa, že všetko čo malo kedysi kdesi začiatok – tak prirodzene musí mať  niekedy – niekde aj koniec. Logika nepustí! Ibaže…

Neviem či niekto z vás čítal, alebo videl Ostrov doktora Moreaua…-? Pokúsim sa stručne načrtnúť.

Sci-fi príbeh  vcelku realisticky vykresľuje  šialeného doktora, ktorý na jednom ostrove realizuje svoje dávne plány. Dá sa povedať, že sa tam hrá na Boha. Asi tak – že zvieratá genetickými manipuláciami pretvára na ľudí. Takmer by sa mu to aj podarilo, keby sa na ostrove neobjavil stroskotanec. Ten na vlastnú žiadosť jedného z mutantov – použije zbraň – aby tvora zbavil utrpenia. Dej potom naberá veľmi rýchly spád – pretože to usmrtenie videli na vlastné oči ostatní zvieratoľudia.Jasne videli ako bol porušený zákon nad zákony. To čo im ich svoriteľ vštepoval a ustavične prízvukoval – „Zákon znie : NEPRELIAŤ KRV!“  – evidentne bolo porušené. Krv preliata bola. Vzápätí mutanti v amoku zabudli na príkazy NECHODIŤ PO ŠTYROCH, či NEJESŤ MASO. A to bol nielen koniec sveta, ale i jeho stvoriteľa.

Medzi tamtým dejom a tým, čo sa deje tu a teraz vidím veľkú paralelu Aj my tu máme – podľa viacerých tvrdení – nejakého … stvoriteľa – čo to tu celé pekne vymyslel. Naplánoval a zrealizoval. Vrátane nás….

Aj keď mi hovoria, že som neznajboh, nedovolím si tohto nášho pánbožka pripodobňovať k vyššie spomínanému chorému doktorovi. Ani nás ku tým bezrozumým zvieratám.

To nie! Tak ďaleko to hádam ešte nie je…

Zatiaľ.

Ale mám vážne obavy, že ako to nakoniec bude.

S nami.

S týmto svetom.

A s pánom bohom…

PS1:

Povedal nám: „Nebudeš túžiť po manželke, ani po majetku svojho blížneho. Nebudeš krivo svedčiť proti nemu.
Nepokradneš. Nezosmilníš. Nezabiješ.“

A my čo? Dennodenne kradneme, zabíjame, znásilňujeme. Nectíme si otca, ani matku. Zabúdame svätiť sviatočné dni. A máme desiatky bohov, ktorým sa klaniame, namiesto toho jediného, ktorého meno berieme deň čo deň nadarmo…

PS2:

O nás – slovákoch sa zvykne hovoriť, že sme bohabojný národ.

Ale mne sa zdá, že my sa toho boha vôbec nebojíme ….

PS3:

Nezostáva než zaspievať s Rišom Mullerom: „Prepáč, prosím ťa prepáč …“


 

scéna z filmu Ostrov Dr. Moreaua


 

 

Planéta koní

23.04.2024

Rád by som vám vyrozprával zaujimavý príbeh, ktorého som sa stal náhodným svedkom. Neviem už za akých okolností a prečo práve ja som sa dostal na také záhadné a zvláštne miesto.Tak ako keď prídete na filmové predstavenie – odrazu som sa stal nestranným pozorovateľom deja. Planéta na ktorej som sa ocitol, bola navlas podobná s touto našou, no už na prvý pohľad som [...]

Život v bublinách, „aneb“ Čo nám to pripomenula smrť v Prahe

22.12.2023

„Čo nám to pripomenula smrť v Prahe“-? pýta sa dnes jeden z mnohých titulkov denníkov…. Neviem ako Vám, ale mne pripomenula hlavne to, že uplynulých viac než 30 rokov sme sa odučili žiť v jednej spoločnej bubline. Nemyslím teraz na spolužitie Čechov a Slovákov v jednom štáte – to len aby som nebol hneď v úvode nesprávne pochopený. V osemdesiatom [...]

Keď sa prieskum spokojnosti vymkne spod kontroly . .. .

29.11.2023

Včera som dostal od môjho poskytovateľa TElefónnych, INternetových a TElevíznych služieb meil, že ako som spokojný s nimi. S ich službami. To sa nemali pýtať. Napísal som na rovinu – že ľutujem deň, keď som ku nim (- ku TEINTE) prešiel. A tak som v meilovej odpovedi uviedol – Hodnotenie NULA bodov a na otázku, že či by som odporúčal niekomu túto spoločnosť [...]

ÚŠP, Úrad špeciálnej prokuratúry

Spôsob kritiky bývalých prokurátorov ÚŠP je nevhodný, tvrdia krajskí prokurátori

23.04.2024 17:01

Upozornili, že kritika formou subjektívnych názorov so zjavnými prvkami antipatie je absolútne nevhodná.

zosuv svahu, klokočina, nitra

Na nitrianskom sídlisku Klokočina došlo k zosuvu svahu

23.04.2024 16:30

Podľa predbežných informácií bol zosuv spôsobený haváriou na vodovodnej prípojke alebo vodovodnom potrubí.

pellegrini

Pellegrini absolvoval fotenie na oficiálny portrét. Novinkou bude pozadie s vlajkou

23.04.2024 15:58

Zvolený prezident Peter Pellegrini chcel, aby z fotografie vyžarovala aj národná hrdosť. Vyzdvihol preto novinku.

nehoda tragická

Pri Šali došlo k tragickej nehode, čelnú zrážku áut neprežili traja ľudia

23.04.2024 15:29, aktualizované: 16:13

Na mieste zasahovali všetky záchranné zložky vrátane dvoch pozemných ambulancií ZZS a záchranárskeho vrtuľníka.