Založ si blog

To je vzduch…

povzdychla si pani v najlepších rokoch, kráčajúca chodníkom oproti mne.Išla sama, ja tak isto a tak som mal pocit, že tie slová adresovala mne.Pripadalo mi to prinajmenšom čudné, lebo sme nekráčali po tatranskej magistrále, ani po žiadnom z chodníkov Slovenského raja.Míňali sme sa na frekventovanom chodníku v centre mesta, nalepenom na cestu plnú nervóznych, dymiacich áut.Ako môže niekto žasnúť nad takýmto vzduchom – preletelo mi hlavou, ale vzápätí som pochopil.

Za tým „To je vzduch“ pani zasipela ešte meno najvyššieho.Nie, nie.Nevyslovila meno nikoho z parlamentu, vlády, či nebodaj z prezidentského paláca.Nebolo to meno vodcu najsilnejšej opozičnej strany,ani lídra svetových mocností.Zakliala meno najvyššieho, čo sedí tam hore…Na nebesiach.Akoby on za to mohol….

Keď ma obišla počul som ešte ako si schuti znechutená odpľula a jej dovetok „To sa nedá dýchať!“ sa už strácal v rachote okoloidúcich áut.Myslím, že mala pravdu…


Situácia je vážna – Vyrieši ju môj protivojnový song?

03.06.2024

Situácia je vážna- nie však zúfalá. Francúzska komédia zo sedemdesiatych rokov. Dnešná realita sa mi už skôr javí na poriadnu drámu, ktorá môže skončiť aj ako tragédia. Situácia je vážna a začína byť zúfalá. A to tak, že veľmi – dodal by náš pán profesor, z priemyslovky…. Viem, že moja otázka – v titulku tohto blogu, napriek vážnosti témy, [...]

Herci

01.06.2024

Herci. Dnes máme hercov, na každom kroku.Jedni hrajú komédiu, iní drámu, ale veľa hercov tu hrá len samé frašky. To sú tí, čo sa „velice“ snažia zahrať drámu, alebo naopak zahrať komédiu – a nejde im to. Tak tu máme potom kopec frašiek. Aspoň sa mi to poslednou dobou tak javí. A inak to už zdá sa ani nebude. To by nesmeli hrať- tí čo hrať [...]

O diabolskom pláne starého potkana

22.05.2024

Kde bolo, tam bolo, v ríši zvierat žil jeden starý, vypĺznutý potkan. Celý život kade chodil, robil zle. Paradoxne – čím viac ostatným zvieratkám robil zle, tým sa on cítil lepšie. A pri každej zlobe, ktorú vykonal, sa rehotal, až sa mu fúzy triasli a zuby o zem narážali. Nečudo, že medzi zvieratami nebol vôbec tento starý potkan obľúbený. Skôr naopak. Nikto ho [...]

dennik N versus Smer

Na 'smerákov' sa z podcastu Denníka N valila spŕška nadávok. Takto zmier nevyzerá, ohradili sa. Šéfredaktor sa bráni, že to bola satira

16.06.2024 15:39

Po množstve nadávok, ktoré zazneli z mediálneho podcastu na členov strany Smer sa smeráci pýtajú, či takto má vyzerať zmierenie.

vojna na Ukrajine, mierový summit vo Švajčiarsku, Volodymyr Zelenskyj

Zelenskyj získal 85 podpisov pod deklaráciu z mierového summitu. Viaceré veľké krajiny sa nepripojili

16.06.2024 14:43

Účastníci prvého summitu o mieri na Ukrajine vyzvali na návrat detí deportovaných Ruskom a na zapojenie "všetkých strán" do mierového procesu.

SR prezident Pellegrini inaugurácia BAX

Pellegrini: Chcem byť silnou hlavou štátu, využijem svoje politické skúsenosti

16.06.2024 14:07

Nový prezident Peter Pellegrini považuje za svoju výhodu skutočnosť, že ako prvý politik v novodobej histórii zastával všetky tri najvyššie politické funkcie.

varechovy protest, protest proti interrupciam, umele prerusenie tehotenstva, interrupcie,

Interrupcií je na Slovensku najmenej za tri dekády. Ministerka zdravotníctva zvažuje schválenie interrupčnej tabletky

16.06.2024 12:35

Ministerka zdravotníctva Zuzana Dolinková si nechá v otázke interrupčnej tabletky poradiť od koaličných partnerov.