Založ si blog

Čakáreň v ktorej by sme sa svojho spoja najradšej nedočkali

Život je jedna veľká čakáreň. Čakáme v nej všetci. Či sa nám to páči, alebo nie. Niektorí trpezlivo – pokojne, iní nervózne a nedočkavo. Z čakárne sa nedá nikam ujsť. Len pekne a poctivo čakať. Nikto nemôže povedať : „Viete, čo vážení- Mňa to už nebaví…Odchádzam!“ Nič také. Ani Jánošíkov otýc by tu nemohol povedať svoju hlášku: „ Dokedy budem ešte čakat?! Ja už nebudem čakat. Povedzte mu že som ho čakav vyše pov hodyny a potom som už mosev yt.“

Osadenstvo čakárne je pestré. Sú tu ľudia všetkých vekových aj sociálnych skupín. Od neviniatok, cez nezvládnuteľných spreyerov až po starých ujov a babky demokratky. Nájdeš tu kopu nevzdelaných primitívov a  hlupákov, ktorým cez rozum neprejdeš. Početnú skupinu tvoria mudrlanti typu Chrobák Truhlík, čo všade boli a všetko videli, aj keď neboli nikdy nikde. A ani nič nevideli, lebo si nedovidia ani po špičku nosa. O nič menšiu skupinu v čakárni tvoria arogantní polobohovia, ktorí sa správajú akoby to tu patrilo iba im a mali tu zostať naveky. Ale naveky tu nikto nebude. Ani hlupáci, ani múdraci. Ani chudáci, ani boháči. Čakáreň je tu pre všetkých. Dočasne. A raz sa v nej každý dočká …

Vlaková súprava, na ktorú všetci vyčkávame má zvláštny – svojský grafikón. Dá sa povedať, že chodí si kedy sa jej zachce. Nikto netuší kedy sa otvoria dvere čakárne a v nej zubatá výpravkyňa kývne na vás kosou…

A je to s ňou ako s prvým májom pred  dvadsiatimi rokmi.

Keď príde – musíš ísť.

Aj vy ste sa stali závislí na tvárovej knihe?

23.04.2024

Kedysi dávno, pred mnohými rokmi mi kamarát cez Skype poslal link na akýsi facebook – že aby som sa tam zaregistroval… Na moju otázku, že čo to vlastne je a na čo je to dobré mi odpovedal asi len toľko, že je to nejaká sociálna sieť – cez ktorú človek môže byť v spojení so svojimi známymi aj neznámymi, kde môže zdieľať všetko možné aj nemožné. A [...]

Planéta koní

23.04.2024

Rád by som vám vyrozprával zaujimavý príbeh, ktorého som sa stal náhodným svedkom. Neviem už za akých okolností a prečo práve ja som sa dostal na také záhadné a zvláštne miesto.Tak ako keď prídete na filmové predstavenie – odrazu som sa stal nestranným pozorovateľom deja. Planéta na ktorej som sa ocitol, bola navlas podobná s touto našou, no už na prvý pohľad som [...]

Život v bublinách, „aneb“ Čo nám to pripomenula smrť v Prahe

22.12.2023

„Čo nám to pripomenula smrť v Prahe“-? pýta sa dnes jeden z mnohých titulkov denníkov…. Neviem ako Vám, ale mne pripomenula hlavne to, že uplynulých viac než 30 rokov sme sa odučili žiť v jednej spoločnej bubline. Nemyslím teraz na spolužitie Čechov a Slovákov v jednom štáte – to len aby som nebol hneď v úvode nesprávne pochopený. V osemdesiatom [...]

veliteľská budova, Banská Bystrica

Pôsobili v nej povstaleckí hrdinovia Golian a Viest. Veliteľskú budovu rezort obrany vynoví za takmer 13 miliónov

24.04.2024 07:00

Je dôležitou súčasťou našej histórie a zaslúži si pozornosť, zhodujú sa Banskobystričania pri pohľade na tamojšiu pamiatku v podobe Veliteľskej budovy.

vojna na Ukrajine, Kyjev, cintorín

ONLINE: Rusi obišli nedávno vybudovanú ukrajinskú obranu. Balík pomoci schválil aj americký Senát

24.04.2024 06:00

Dobytie Očeretyne znamená, že sa Rusku podarilo obísť severné krídlo nedávno vybudovanej ukrajinskej prednej línie, vrátane mínových polí a zákopov.

Martina Šimkovičová, Robert Fico

Zmeny pre RTVS. Narazí zákon na Čaputovú alebo sa čaká na Pellegriniho? Šimkovičová ešte nemá meno nového riaditeľa

24.04.2024 06:00

Nový zákon o STVR dostal od Legislatívnej rady vlády zelenú. Vláda má o ňom rokovať na výjazdovom rokovaní.

Ukrajina, Charkov

Dokážu zastaviť Rusov? Západné zbrane prídu, ale Ukrajincom chýbajú vojaci, obávajú sa experti

24.04.2024 06:00

Prichádza západná vojenská pomoc pre Ukrajinu neskoro? Rusko dokázalo za posledné mesiace na bojisko posielať stále viac mužov.