Založ si blog

Slzy našich mám šedivých

Keď muži plačú je to zlé… spieva sa v jednej menej známej elánovke.Napadlo ma, že keď mamy plačú – tiež to veru nie je najlepšie.A nemusí to byť – ako titulok napovedá – len plač mám kriminálnikov.

Mamy sa zvyčajne tešia spolu s nami z našich každodenných radostí.Ale dosť ich vieme aj potrápiť, keď z času na čas z mladíckej nerozvážnosti, trucu, alebo len v chvíľkovom opojení zídeme z ciest a zabehaných koľají.Mamy nás nerady vidia predierať sa kríkmi a bodľačím.Bývajú veľmi zúfalé, keď zbadajú náš rozbehnutý rušeň, rútiaci sa traťou ako pes odtrhnutý z reťaze.Neteší ich ani protipól – keď je náš vagón uviaznutý v zarastenej, slepej koľaji.Alebo to má len na tú koľaj nasmerované …Nepáči sa im dokonca ani zdanlivá tretia cesta – stav keď naša mašinka behá hore-dole po trati.Márnivo a bezcieľne…

Po vankúšoch vo svete denne stekajú potoky sĺz našich mám šedivých. Zvyčajne ten- či tá – kvôli ktorému tečú o tom nemá ani šajn.Resp. sa tak tvári – akoby o tom nevedel…Podobne môže byť na tom celé okolie – príbuzní a známi.Len v ojedinelých prípadoch slzy zúfalstva pretečú cez prah domu.A to už musí byť ozaj veľmi zle…

Dnes som také slzy videl.Trochu mi to vzalo dych aj reč…

Počuť povedať matku na adresu svojej dcéry, že radšej by jej chodila plakať na hrob, ako sa bezvýchodiskovo trápiť nad jej stavom zapríčineným alkoholom a drogami…- tak to je naozaj veľmi, veľmi silná káva.

Znie to ozaj strašne smutne – zvlášť z úst ženy, ktorú poznám ako príjemnú, slušnú a milú pani…

Aj vy ste sa stali závislí na tvárovej knihe?

23.04.2024

Kedysi dávno, pred mnohými rokmi mi kamarát cez Skype poslal link na akýsi facebook – že aby som sa tam zaregistroval… Na moju otázku, že čo to vlastne je a na čo je to dobré mi odpovedal asi len toľko, že je to nejaká sociálna sieť – cez ktorú človek môže byť v spojení so svojimi známymi aj neznámymi, kde môže zdieľať všetko možné aj nemožné. A [...]

Planéta koní

23.04.2024

Rád by som vám vyrozprával zaujimavý príbeh, ktorého som sa stal náhodným svedkom. Neviem už za akých okolností a prečo práve ja som sa dostal na také záhadné a zvláštne miesto.Tak ako keď prídete na filmové predstavenie – odrazu som sa stal nestranným pozorovateľom deja. Planéta na ktorej som sa ocitol, bola navlas podobná s touto našou, no už na prvý pohľad som [...]

Život v bublinách, „aneb“ Čo nám to pripomenula smrť v Prahe

22.12.2023

„Čo nám to pripomenula smrť v Prahe“-? pýta sa dnes jeden z mnohých titulkov denníkov…. Neviem ako Vám, ale mne pripomenula hlavne to, že uplynulých viac než 30 rokov sme sa odučili žiť v jednej spoločnej bubline. Nemyslím teraz na spolužitie Čechov a Slovákov v jednom štáte – to len aby som nebol hneď v úvode nesprávne pochopený. V osemdesiatom [...]

Andrej Danko, upratovanie Dúbravky,

Danko upratuje Dúbravku. Zaplatil pokutu tisíc eur a chce ukázať dôkaz o vylomenom zube

26.04.2024 09:26, aktualizované: 09:41

Danko sa zaviazal zametať Dúbravku potom ako v januári zdemoloval semafor a z miesta činu ušiel. Nájsť sa ho podarilo podľa olejovej škrvny.

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

26.04.2024 06:25, aktualizované: 09:48

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.