Založ si blog

Aj vy ste sa stali závislí na tvárovej knihe?

Kedysi dávno, pred mnohými rokmi mi kamarát cez Skype poslal link na akýsi facebook – že aby som sa tam zaregistroval… Na moju otázku, že čo to vlastne je a na čo je to dobré mi odpovedal asi len toľko, že je to nejaká sociálna sieť – cez ktorú človek môže byť v spojení so svojimi známymi aj neznámymi, kde môže zdieľať všetko možné aj nemožné. A že na čo je to celé dobré? To vraj časom hádam zistíme.

kresba – Radovan Vrška

Teraz po rokoch som si na ten môj prvý kontakt s facebookom spomenul a pravdupovediac ani dnes mi nie je jasné, že na čo nám ten facebook je vlastne dobrý… Zdieľa sa tu ozaj kadečo možné a hlavne nemožné. Namotal nás ale parádne! Zamotaní v sociálnych sieťach trávime minúty, hodiny, dni, noci, týždne mesiace. Ba aj roky… Dá sa povedať že tu márnime svoje životy, ktoré by sa dali prežiť možno aj zmysluplnejšie. Málokto nájde v sebe tú odvahu nadobro s tým skoncovať. Podaktorí to aj viac krát skúšali – dať mu navždy zbohom, no chápadla tejto sociálnej chobotnice väčšinu odvážlivcov vtiahlo späť do svojich osídiel.

kresba – Radovan Vrška

Zbaviť sa facebooku je niečo ako útek z Alcatrazu.

Ale byť opäť slobodný je dostatočná motivácia – Či nie?

pieseň Samota od folk-rockovej kapely Zabudnutí

Planéta koní

23.04.2024

Rád by som vám vyrozprával zaujimavý príbeh, ktorého som sa stal náhodným svedkom. Neviem už za akých okolností a prečo práve ja som sa dostal na také záhadné a zvláštne miesto.Tak ako keď prídete na filmové predstavenie – odrazu som sa stal nestranným pozorovateľom deja. Planéta na ktorej som sa ocitol, bola navlas podobná s touto našou, no už na prvý pohľad som [...]

Život v bublinách, „aneb“ Čo nám to pripomenula smrť v Prahe

22.12.2023

„Čo nám to pripomenula smrť v Prahe“-? pýta sa dnes jeden z mnohých titulkov denníkov…. Neviem ako Vám, ale mne pripomenula hlavne to, že uplynulých viac než 30 rokov sme sa odučili žiť v jednej spoločnej bubline. Nemyslím teraz na spolužitie Čechov a Slovákov v jednom štáte – to len aby som nebol hneď v úvode nesprávne pochopený. V osemdesiatom [...]

Keď sa prieskum spokojnosti vymkne spod kontroly . .. .

29.11.2023

Včera som dostal od môjho poskytovateľa TElefónnych, INternetových a TElevíznych služieb meil, že ako som spokojný s nimi. S ich službami. To sa nemali pýtať. Napísal som na rovinu – že ľutujem deň, keď som ku nim (- ku TEINTE) prešiel. A tak som v meilovej odpovedi uviedol – Hodnotenie NULA bodov a na otázku, že či by som odporúčal niekomu túto spoločnosť [...]

Rusko / Špehovanie / Kyberkontrola /

Spojené štáty odsúdili ruské kyberútoky na Európu vrátane Slovenska, je za nimi známy aktér

03.05.2024 21:17

USA skupinu spojili napríklad aj so zasahovaním do amerických prezidentských volieb, ktoré vyhral Donald Trump.

brazília, priehrada, pretrhnutie, voda, záplava

Juh Brazílie sužujú najhoršie povodne za 80 rokov, 37 ľudí zomrelo

03.05.2024 20:37

Je to už štvrtá takáto ekologická katastrofa za rok, v júli, septembri a novembri 2023 udreli záplavy, pri ktorých zahynulo celkovo 75 ľudí.

gaza

Izrael dal Hamasu ultimátum: Máte týždeň, potom vstúpime do Rafahu

03.05.2024 20:20, aktualizované: 21:03

Izrael dal palestínskemu radikálnemu hnutiu Hamas týždeň na to, aby prijal dohodu o prímerí a prepustení rukojemníkov.

krym

Do útoku vraj zostávajú dni. Moskva pohrozila Ukrajine a Západu „zničujúcou odvetou“ za Kerčský most

03.05.2024 18:31

Rusko je údajne pripravené zvážiť "seriózne" návrhy o ukončení vojny na Ukrajine, ktoré budú založené na existujúcich skutočnostiach a bezpečnostných obavách Moskvy.