Založ si blog

Kedy konečne objavíme Ameriku?

Krištof Kolumbus nepoznal také technické vymoženosti ako televízia, počítače, internet. Myslím, že nevlastnil ani žiadne džípíes, či niečo podobné. No a predsa to zvládol v relatívne krátkom čase.

Ameriku vraj objavil 15.3.1493.

Špekuluje sa o tom, či Kolumbus bol prvý – že či ho nepredbehli pár rokov predtým Číňania, ba dokonca ešte okolo roku 700 Vikingovia …

Dajme ale dohady o prvenstve bokom. Podstatné je, že ju vôbec objavili.

A čo my? Kedy ju objavíme?

Medzi nami – Trvá nám to akosi pridlho.

Najskôr boli také malé, ale odvážne pokusy o jej objavenie, ale zrazu nám ktosi klepol po prstoch a …

Hodnú chvíľu sme si s tým dali pokoj. Pre istotu …

A čo teraz?

Ak dobre rátam bude to už bezmála dvadsať rokov, čo sa o to vytrvalo a zo všetkých síl snažíme.

Ale zdá sa – márna snaha …

Nepomáha ani pitie kokakoly, whisky, či blekenvajtu. Ani jedenie hamburgerov, čisburgerov a hotdogov. Zmenili sme krčmy na puby, obchody vystriedali karfúry, menheteny, kauflandy, teská …

A nič.

Premenovali sme našich Jankov, Jožkov a Paľkov na Nikolasov, Kevinov a Justinov. Aničky, Zuzky a Marienky  na Chiary, Jessiky a Sáry ….

A Amerika akosi stále v nedohľadne.

Skúšali sme ísť aj cestou bigbróterov, vyvolených, mačacích dievčat a množstva ďalších reality show . Vystriedali rôzne sitcomy, mexické telenovely, no Amerika nikde…

Niektorí už unavení a zničení vo veľkej túžbe uzrieť jej brehy, si v zúfalstve pichajú čosi do žíl…

Obávam sa že tadiaľto cesta nevedie.

Asi bude dobré trochu sa zastaviť, vypnúť a potom  len porozmýšľať- „kto sme a kam kráčame“ a zvoliť ten správny …

…kurz.

Žiadalo sa mi tu použiť iné slovo, ale to by tu celé dostalo „trochu“ iný zmysel- a to som ozaj nechcel

Často hľadáme veci tam kde vôbec nie sú.

V snahe objaviť tú svoju Ameriku, či uzrieť svojich sedem divov sveta robíme často všetko možné i nemožné. Stáva sa že prejdeme krížom – krážom celý svet a nakoniec zistíme, že to čo sme tak dlho hľadali, po čom sme túžili, je ukryté niekde tu. Kdesi vo veciach a ľuďoch okolo nás.

Ja osobne mám tú svoju „Ameriku“ a zároveň jeden z divov sveta v neďalekých Čičmanoch.

Veru.

Aj uplynulý víkend sme sa tam viacerí spolu divili nad šikovnosťou mnohých ľudí.

Apropo.

Ktovie ako to naozaj bolo s tým Krištofom K. a jeho prvenstvom v objave.

V Čičmanoch sa totiž povráva, že keď Kolumbus objavil Ameriku, stretol tam Čičmanca ako predáva papuče!

2.10.2008

Aj vy ste sa stali závislí na tvárovej knihe?

23.04.2024

Kedysi dávno, pred mnohými rokmi mi kamarát cez Skype poslal link na akýsi facebook – že aby som sa tam zaregistroval… Na moju otázku, že čo to vlastne je a na čo je to dobré mi odpovedal asi len toľko, že je to nejaká sociálna sieť – cez ktorú človek môže byť v spojení so svojimi známymi aj neznámymi, kde môže zdieľať všetko možné aj nemožné. A [...]

Planéta koní

23.04.2024

Rád by som vám vyrozprával zaujimavý príbeh, ktorého som sa stal náhodným svedkom. Neviem už za akých okolností a prečo práve ja som sa dostal na také záhadné a zvláštne miesto.Tak ako keď prídete na filmové predstavenie – odrazu som sa stal nestranným pozorovateľom deja. Planéta na ktorej som sa ocitol, bola navlas podobná s touto našou, no už na prvý pohľad som [...]

Život v bublinách, „aneb“ Čo nám to pripomenula smrť v Prahe

22.12.2023

„Čo nám to pripomenula smrť v Prahe“-? pýta sa dnes jeden z mnohých titulkov denníkov…. Neviem ako Vám, ale mne pripomenula hlavne to, že uplynulých viac než 30 rokov sme sa odučili žiť v jednej spoločnej bubline. Nemyslím teraz na spolužitie Čechov a Slovákov v jednom štáte – to len aby som nebol hneď v úvode nesprávne pochopený. V osemdesiatom [...]

Jemen, USS Carney

Loď v Červenom mori zostrelila raketu, k útoku sa prihlásili húsíovia

25.04.2024 08:40

Vypálená raketa pravdepodobne mierila na loď MV Yorktown plaviacu sa pod americkou vlajkou.

súdne pojednávanie, Mikuláš Černák

Zvrat v prípade Černáka. V miestnosti bol len pár minút, rozhodovať o jeho prepustení sa dnes nebude

25.04.2024 08:00, aktualizované: 09:06

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.