Je Púchov ešte na Slovensku, alebo už jeme český chlebík?

25. augusta 2010, jogo64, K VECI OD VECI

Hmmm som si vždy myslel, že Púchov je na Slovensku. Veď je to len „toť“- kúsok za našimi humnami.Ale zrejme som sa mýlil.Púchov – či lepšie povedané Dolné Kočkovce pri Púchove už asi budú Česko.

Dnes pred futbalovým zápasom Žiliny so Spartou som zachytil správu, že pražákov trénuje rodák so spomínanej dediny.No ten, len čo začal rozprávať, som zostal na pochybách, že či tá informácia o jeho pôvode nebola mylná.

Jozef Chovanec – ako sa údajný rodák zo Slovenska volá, len čo otvoril ústa – otvoril som ich v nemom úžase aj ja.Ten človek totiž hovorí úplne prirodzene a plynulo“hezky-česky“.

Akosi tomu nerozumiem.

Pôvodom českí tréneri pôsobiaci u nás ( ale aj ľudia na iných pozíciách a postoch) nemajú žiadne obavy, že by sme im v týchto zemepisných šírkach nerozumeli.Zrejme oni jedia u nás len ten svoj český chlebík, keď stále len tú svoju pesničku českú rodu-verne spievajú.

No a my roduverní Slováci zvyčajne spievame paradoxne tiež iba tú ich českú pesničku.Len teraz naozaj neviem, či je to preto, že papkáme ten ich chlieb, alebo sme až tak veľmi zakomplexovaní?