Založ si blog

DOMA, alebo trochu pátosu k jubileu našej dediny

Ospravedlňujem sa všetkým vopred, lebo nasledujúce riadky nebudú žiadne cool-ové, ani in… Je to pár veršov – s trochou priznaného pátosu. Hádam ako človek, ktorý niečo cez  päťdesiat rokov prežil na jednom malom kúsku zeme, ktorému chce vyjadriť svoje pocity – má na ten pátos trochu aj nárok. A komu také prekáža- tak nech už ďalej pre istotu ani nečíta.

Text bol napísaný na motívy hudby ruského skladateľa Igora Matvienka…teraz sa porúčam ďalším, ktorí majú iné fóbie než čítanie pátosu

No, ale poďme k veci…

 

  1. Viem, že nebudem jediný pyšný že som z tejto dediny

Vždy sa vraciam rád sem pod Vyšehrad,

kde sú staré lásky, z detstva kamarát.

  1. Srdce príjemne šveholí keď vyjdem chodníkom do polí

          Hádam po stý krát zostanem tu stáť

          na mieste kde domov mám a kde som rád         

  1. Srdce radosťou zaplesá spev vtákov keď z hory ozve sa

          Tu aj bez rečí dotyk  človečí

          každý neduh, aj zlo sveta vylieči.

  1. Srdce vzrušením zabúši zimomriavky skáču po duši

          Kráčam do polí našim údolím

          tu som rád, som doma- tu nič nebolí.                                                                     

  1. Srdce uháňa na koni z diaľky kostolný zvon zazvoní

          Dýcham vôňu tráv milujem ten stav

          počuť zvonce stáda pasúcich sa kráv

  1. Srdce odrazu stratí reč zajtra musí biť už niekde preč

          Jedno isto viem,  že sa vrátim sem

          že sa vrátim domov, späť na túto zem.

  1. Pyšný som na túto dedinu nikdy nezmením ju za inú

Jedno dávno viem,  že sa vrátim sem

          že sa vrátim domov, späť na túto zem.

Vždy sa vrátim rád sem pod Vyšehrad,

          kde sú staré lásky, z detstva kamarát.

Kde je všetko čo mám rád – kamarát

 

a kto sa dočítal až sem – môže si prečítané  pozrieť aj v sprievode hudby


 

 

Aj vy ste sa stali závislí na tvárovej knihe?

23.04.2024

Kedysi dávno, pred mnohými rokmi mi kamarát cez Skype poslal link na akýsi facebook – že aby som sa tam zaregistroval… Na moju otázku, že čo to vlastne je a na čo je to dobré mi odpovedal asi len toľko, že je to nejaká sociálna sieť – cez ktorú človek môže byť v spojení so svojimi známymi aj neznámymi, kde môže zdieľať všetko možné aj nemožné. A [...]

Planéta koní

23.04.2024

Rád by som vám vyrozprával zaujimavý príbeh, ktorého som sa stal náhodným svedkom. Neviem už za akých okolností a prečo práve ja som sa dostal na také záhadné a zvláštne miesto.Tak ako keď prídete na filmové predstavenie – odrazu som sa stal nestranným pozorovateľom deja. Planéta na ktorej som sa ocitol, bola navlas podobná s touto našou, no už na prvý pohľad som [...]

Život v bublinách, „aneb“ Čo nám to pripomenula smrť v Prahe

22.12.2023

„Čo nám to pripomenula smrť v Prahe“-? pýta sa dnes jeden z mnohých titulkov denníkov…. Neviem ako Vám, ale mne pripomenula hlavne to, že uplynulých viac než 30 rokov sme sa odučili žiť v jednej spoločnej bubline. Nemyslím teraz na spolužitie Čechov a Slovákov v jednom štáte – to len aby som nebol hneď v úvode nesprávne pochopený. V osemdesiatom [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.