Založ si blog

Zbohom zdravý rozum

Nedávno mali v jednom rozhlasovom médiu na pretrase problematiku ubolených duší. Téma o ktorej sa zvyčajne príliš veľa nehovorí. Veď kto by už len tak hocikomu vešal na nos svoje duševné strasti?

O to viac ma prekvapilo keď v tejto téme týždňa začali spomínať novátorstvo v tejto oblasti. Boli to – zjednodušene povedané – kaviarenské psychologické „seansy“. Skrátka a dobre – s odborníkom na slovo vzatým – si jednoducho sadnete v bežnej kaviarni ku káve a „vykecáte“ sa tam z toho …Alebo aj vyplačete. Podľa závažnosti vašich ťažkostí.

Okrem iného ma v tej téme týždňa zaujala myšlienka, že pred takými cé-cé-á 20 rokmi bol človek o ktorom medzi známymi prepuklo že chodí na takéto návštevy – odsúdeniahodný… Skrátka – stratený prípad. Stratená existencia. Dnes je situácia „trochu“ iná. Mám pocit, že dnes už pomaly aj každý pes a mačka z lepšie situovanej rodiny bude mať svojho vlastného psychológa, či psychiatra. Inak paradoxné je, že v prípade prípadných psích pacientov je to vlastne aj priliehavé označenie. PSY-chiater, PSY-chológ. Ale viete si predstaviť tie vyčítavé pohľady vášho okolia? Všetci vaši susedia, známi, kolegovia sa vás nechápavo budú pýtať: „A ty naozaj ešte nemáš svojho psychológa? Prosím ťa?! Kde ty žiješ?!“- a tak ďalej a podobne. Myslím, že už nie je ďaleko deň, kedy odsúdeniahodní budú všetci tí, ktorí odborníka na dušu z akýchkoľvek príčin nevyhľadávajú …

Možnože sa dočkáme aj nejakej reality show, v ktorej rôznorodí pacienti sa v priamom prenose – prostredníctvom televíznej obrazovky – budú zdôverovať s ťažkosťami svojho vnútra. Až nám bude z toho všetkým ťažko. Lebo pacientov je veľa a televíznych kanálov nie až tak moc …

Karta sa nám tuším teda obracia. A tak Zbohom zdravý rozum & Česť jeho pamiatke!

Aj vy ste sa stali závislí na tvárovej knihe?

23.04.2024

Kedysi dávno, pred mnohými rokmi mi kamarát cez Skype poslal link na akýsi facebook – že aby som sa tam zaregistroval… Na moju otázku, že čo to vlastne je a na čo je to dobré mi odpovedal asi len toľko, že je to nejaká sociálna sieť – cez ktorú človek môže byť v spojení so svojimi známymi aj neznámymi, kde môže zdieľať všetko možné aj nemožné. A [...]

Planéta koní

23.04.2024

Rád by som vám vyrozprával zaujimavý príbeh, ktorého som sa stal náhodným svedkom. Neviem už za akých okolností a prečo práve ja som sa dostal na také záhadné a zvláštne miesto.Tak ako keď prídete na filmové predstavenie – odrazu som sa stal nestranným pozorovateľom deja. Planéta na ktorej som sa ocitol, bola navlas podobná s touto našou, no už na prvý pohľad som [...]

Život v bublinách, „aneb“ Čo nám to pripomenula smrť v Prahe

22.12.2023

„Čo nám to pripomenula smrť v Prahe“-? pýta sa dnes jeden z mnohých titulkov denníkov…. Neviem ako Vám, ale mne pripomenula hlavne to, že uplynulých viac než 30 rokov sme sa odučili žiť v jednej spoločnej bubline. Nemyslím teraz na spolužitie Čechov a Slovákov v jednom štáte – to len aby som nebol hneď v úvode nesprávne pochopený. V osemdesiatom [...]

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany Wladyslaw Kosiniak-Kamysz.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Špióni

Kradnuté technológie, sabotáže aj plánované útoky. Európu zaplavujú čínski a ruskí špióni

25.04.2024 06:00

Špiónov, ktorí pracovali pre Čínu, zadržali v Británii aj v Nemecku. Ruských, ktorí pripravovali aj útoky, odhalila nemecká polícia.