Založ si blog

SOZA-popravčia čata & hrobári slovenskej kultúry

Ochranný zväz autorský (slovenský) – o ktorom pred pár dňami obyčajný slováčisko ani nechyroval – sa zrazu teší nebývalej popularite. O SOZE už týždeň vypisujú všelijaké internetové portály, noviny & časopisy, ba dokonca sa SOZA chytila už aj do siete…Tej najznámejšej sociálnej.

Podľa väčšiny príspevkov a komentárov sú ľudia pohoršení, nahnevaní a rozčúlení. Veď aj nečudo. Koho by to nenaštvalo, keby sa dozvedel,že ochranný zväz autorský slovenský vyberá poplatky za spievanie slovenských ľudových piesní. Zaujímalo by ma, či taký Ľudo je platným členom občianskeho združenia SOZA, keď táto organizácia takto vehementne a urputne chráni Ľudove autorské práva. Ktovie?

Niečo tu parádne smrdí. Asi bude voľačo zhnité v tomto štáte dánskom!

Podľa zverejnených a publikovaných informácií to vyzerá, že jediný problém so SOZOU majú v rámci Slovenska jedine v Pohorelej. Čo sú to tam za ľudia, že sa začali takto štorcovať? Nemohli pekne držať hubu, uhradiť vystavenú faktúru za verejné použitie hudobných diel pána Ľuda a mali by sväty pokoj! Oni, my aj oní…sozáci. A pokoj teraz zdá sa že nebude.

Kto si bez viny- hoď kameňom!

Otázkou zostáva,že kto napokon bude mať v celej tejto kauze najväčší podiel viny. Mám vážne obavy aby to nebol pán starosta Obce Pohorelá, lebo sa mi zdá, že v tejto zvláštnej hre tu ktosi robí z neho vola. A najžalostnejšie bude, ak sa to“komusi“ aj podarí.

Nebolo by od veci, keby sa aj iní starostovia voľky-nevoľky ozvali a priznali, že komisárom SOZY taktiež priznali veci, ktoré asi mali radšej nepriznať…

Lebo mám silného tušáka, že prípad Pohorelá versus SOZA nebude na Slovensku jediný.

Viem o mieste, kde náš ochranný zväz dokáže inkasovať aj za „skvosty“ Ľudovej „umeleckej“ tvorivosti a za podujatia aké zachytáva toto ukážkové video


 

 


Aj vy ste sa stali závislí na tvárovej knihe?

23.04.2024

Kedysi dávno, pred mnohými rokmi mi kamarát cez Skype poslal link na akýsi facebook – že aby som sa tam zaregistroval… Na moju otázku, že čo to vlastne je a na čo je to dobré mi odpovedal asi len toľko, že je to nejaká sociálna sieť – cez ktorú človek môže byť v spojení so svojimi známymi aj neznámymi, kde môže zdieľať všetko možné aj nemožné. A [...]

Planéta koní

23.04.2024

Rád by som vám vyrozprával zaujimavý príbeh, ktorého som sa stal náhodným svedkom. Neviem už za akých okolností a prečo práve ja som sa dostal na také záhadné a zvláštne miesto.Tak ako keď prídete na filmové predstavenie – odrazu som sa stal nestranným pozorovateľom deja. Planéta na ktorej som sa ocitol, bola navlas podobná s touto našou, no už na prvý pohľad som [...]

Život v bublinách, „aneb“ Čo nám to pripomenula smrť v Prahe

22.12.2023

„Čo nám to pripomenula smrť v Prahe“-? pýta sa dnes jeden z mnohých titulkov denníkov…. Neviem ako Vám, ale mne pripomenula hlavne to, že uplynulých viac než 30 rokov sme sa odučili žiť v jednej spoločnej bubline. Nemyslím teraz na spolužitie Čechov a Slovákov v jednom štáte – to len aby som nebol hneď v úvode nesprávne pochopený. V osemdesiatom [...]

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

zuzana čaputová, spišské podhradie, tragédia, nehoda, autobus

Prezidentka Čaputová si v Starej Ľubovni uctila obete nešťastia z Podhradia

24.04.2024 18:47

V stredu navštívila i obec Zborov v okrese Bardejov.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Progresívci sa pre schválené zmeny v RTVS oblečú do čiernej, avizujú protesty. Podľa SaS urobí vláda z RTVS dezinformačné médium

24.04.2024 17:41

Poslankyňa Zora Jaurová povedala, že upravená verzia zákona je rovnakou hrozbou, ako pôvodná verzia.