Založ si blog

Blues prísloví

Dovtedy sa chodieva po vodu s krčahom

Kým sa ucho neodtrhne neplatíš draho

Potom ale každý zrazu nad rozliatym mliekom narieka

Nikto nikdy pred vlastným prahom nezametie

V oku brvno nevidí si, v cudzom aj smetie

Vtáka poznáš po perí, podľa rečí poznáš človeka

 

Tak spievať blues skús  – bluesový

Tak spievať skús blues…. – prísloví

 

Čert vraj nikdy nespí – nemaľuj ho na stenu

Pamätaj že kam nemôže – tam pošle ženu

Koňa môžeš priviezť k vode, ale ty ho neprinútiš piť.

Platí jeden za všetkých, všetci za jedného

Vrana k vrane sadá, rovný hľadá rovného

Kto chce byť vo svorke vlkov, nezostáva mu len s nimi vyť.

 

Lož má krátke nohy, čo ťa nepáli nehas

Pýcha predchádza pád, možno príde na psa mráz

Z deravého duba celkom isto iba sova vyletí

Len to čo máš na srdci, to púšťaj z jazyka

Aj keď ľudia urobia z capa záhradníka

Čo je pravda nie je hriechom a ostatné zahoď do smetí.

 

Všade býva dobre, ale najlepšie doma

Stačí málo a hneď je tu z komára somár

Reči ľudia hovoria, chlieb sa je, sľuby sľubujú

Ruka ruku myje, láska hory prenáša

Čas a trpezlivosť ale ruže prináša

Trafená hus zagágala a blázni sa z toho radujú

 

Aj vy ste sa stali závislí na tvárovej knihe?

23.04.2024

Kedysi dávno, pred mnohými rokmi mi kamarát cez Skype poslal link na akýsi facebook – že aby som sa tam zaregistroval… Na moju otázku, že čo to vlastne je a na čo je to dobré mi odpovedal asi len toľko, že je to nejaká sociálna sieť – cez ktorú človek môže byť v spojení so svojimi známymi aj neznámymi, kde môže zdieľať všetko možné aj nemožné. A [...]

Planéta koní

23.04.2024

Rád by som vám vyrozprával zaujimavý príbeh, ktorého som sa stal náhodným svedkom. Neviem už za akých okolností a prečo práve ja som sa dostal na také záhadné a zvláštne miesto.Tak ako keď prídete na filmové predstavenie – odrazu som sa stal nestranným pozorovateľom deja. Planéta na ktorej som sa ocitol, bola navlas podobná s touto našou, no už na prvý pohľad som [...]

Život v bublinách, „aneb“ Čo nám to pripomenula smrť v Prahe

22.12.2023

„Čo nám to pripomenula smrť v Prahe“-? pýta sa dnes jeden z mnohých titulkov denníkov…. Neviem ako Vám, ale mne pripomenula hlavne to, že uplynulých viac než 30 rokov sme sa odučili žiť v jednej spoločnej bubline. Nemyslím teraz na spolužitie Čechov a Slovákov v jednom štáte – to len aby som nebol hneď v úvode nesprávne pochopený. V osemdesiatom [...]

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.