Založ si blog

Psí život, alebo podobenstvá dvoch obrazov

V uplynulých dňoch som bol očitým svedkom dvoch navlas podobných obrazov.Oba mali veľa  spoločného,ale líšia sa dosť podstatnými detailami…

Obraz č.1

Sedel na krajnici pri hlavnej ceste a z jeho smutných očí priam kričalo zúfalstvo, beznádej a strach. Nepoznal som ho. Nikdy som ho tu u nás nevidel. Hneď na prvý pohľad mi bolo jasné, aký osud, tohto úbožiaka asi postretol.Videl som ho potom v priebehu dňa ešte viac krát ako bezcieľne pobehuje sem a tam. Bolo evidentné, že čo hľadá …

Obraz č.2

Stál na krajnici pri hlavnej ceste a z jeho smutných očí priam kričalo zúfalstvo, beznádej a strach. Poznal som ho. Často som ho vídaval. No nikdy nie s takým smutným pohľadom plným beznádeje. Vôbec mi nebolo jasné, aký osud, tohto človeka asi postretol. Keď som ho videl potom ešte viac krát – ako bezcieľne chodí z miesta na miesto, absolútne som netušil, že čo sa stalo…

V obidvoch príbehoch majú obaja nešťastníci viacero spoločných menovateľov.V prvom rade hlavne to, že sú obaja nešťastní.Za tým, že prečo a ako sa k tomuto stavu ducha dopracovali, je ukrytých viacero spoločných čŕt oboch obrazov.

Obaja mali svoj domov.Svoje teplé miestečko.Svoju pohodu.

Obaja mali v tých domoch niekoho koho mali radi, koho nadovšetko milovali.A ten niekto mal zase rád ich.Zniesli by preňho aj modré z neba…

A obaja teraz – nevedno prečo – o ten domov prišli.

Obidvaja skončili na ulici.

Pes aj človek.

Pes zrejme už prestal interesovať nejaké roztopašné pánske decko, ktoré dostalo do daru inú – podstatne zaujímavejšiu hračku.Pes možno svojim správaním – brechotom a výkalmi znepríjemňoval život svojmu pánovi a susedom v okolí.

Možno sa stal jednoducho nepotrebný, nežiadúci, nadbytočný…

No „dobre“, ale čo človek???

Príbeh nechceného psíka skončil ako v dobrom americkom filme.

Hepyendom.

Našla sa dobrá duša, ktorá sa ho ujala.

Ktovie ako dopadne ten človek…

Život v bublinách, „aneb“ Čo nám to pripomenula smrť v Prahe

22.12.2023

„Čo nám to pripomenula smrť v Prahe“-? pýta sa dnes jeden z mnohých titulkov denníkov…. Neviem ako Vám, ale mne pripomenula hlavne to, že uplynulých viac než 30 rokov sme sa odučili žiť v jednej spoločnej bubline. Nemyslím teraz na spolužitie Čechov a Slovákov v jednom štáte – to len aby som nebol hneď v úvode nesprávne pochopený. V osemdesiatom [...]

Keď sa prieskum spokojnosti vymkne spod kontroly . .. .

29.11.2023

Včera som dostal od môjho poskytovateľa TElefónnych, INternetových a TElevíznych služieb meil, že ako som spokojný s nimi. S ich službami. To sa nemali pýtať. Napísal som na rovinu – že ľutujem deň, keď som ku nim (- ku TEINTE) prešiel. A tak som v meilovej odpovedi uviedol – Hodnotenie NULA bodov a na otázku, že či by som odporúčal niekomu túto spoločnosť [...]

Ide o veľa!

27.09.2023

V týchto voľbách – tak ako vo všetkých predošlých – ide o veľa. Zhodujú sa na tom všetci zástupcovia všetkých strán z celého spektra. Je komické, že na niečom sa dokážu takto pekne zhodnúť. Všetci. Ľavičiari, pravičiari, demokrati sociálni aj kresťanskí, liberáli, ba aj progresívci. A čuduj sa svete aj tí ktorých tu označujú za fašistov hovoria, že ide o [...]

Andrej Babiš, Monika Babišová

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

kravy

Kmeň vtáčej chrípky H5N1 detegovali aj v kravskom mlieku, upozornila WHO

19.04.2024 17:46

Nateraz nie je známe, ako dlho môže vírus v mlieku prežiť.

SR Požiar Osada Stropkov Situácia Mimoriadna POX

Polícia začala v súvislosti s požiarom v Stropkove trestné stíhanie

19.04.2024 17:17

Po požiari, ktorý zničil deväť obydlí, ostalo bez strechy nad hlavou 49 tamojších obyvateľov, z nich 29 detí.

Ukrajinskí vojaci ďakujú Slovákom za zbierku na muníciu

Zbierka na muníciu raketovo rastie, podporila ju i Čaputová. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30, aktualizované: 17:35

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.