Založ si blog

Výstraha na tričku- Mám sa vari báť?!

Kúpil som si tričko.Klasické – letné.Až doma som na jednej z troch visačiek zbadal výstrahu.“Naše výrobky neobsahují kancerogenní složky“

Ej bisťu a toto má čo byť?Že „kancerogenní“…To akože keď si ho dám tak nebude zo mňa žiadny kanec?…Alebo naopak- to tričko na tele mi ten pocit zaruči???Alebo, že by to bolo tričko vhodné na pobyt v kancelárii???

Hmmm….

Ale žarty nabok.S týmto slovíčkom- aj jeho predpokladaným slovenským ekvivalentom sa zapotil nielen strýčko Google, ale aj ďalšie internetové prekladače a slovníky cudzích slov.Nakoniec- ak som si to správne vydedukoval z tých nájdených- nenájdených možností má to predsa len čosi spoločné so známejším a už na prvý pohľad hrozivejšie znejúcim slovom „karcinogénny“…Že karcinogén je látka vyvolávajúca nádorové bujnenie – to mi je už jasné aj bez Gúgla…

Ale čo teraz???

Mám vari celý svoj šatník spáliť?

Lebo nespomínam si, že by na niektorom z mojich odevov takáto výstraha bola bývala…

Alebo, že by som bol až tak nepozorný?

Aj vy ste sa stali závislí na tvárovej knihe?

23.04.2024

Kedysi dávno, pred mnohými rokmi mi kamarát cez Skype poslal link na akýsi facebook – že aby som sa tam zaregistroval… Na moju otázku, že čo to vlastne je a na čo je to dobré mi odpovedal asi len toľko, že je to nejaká sociálna sieť – cez ktorú človek môže byť v spojení so svojimi známymi aj neznámymi, kde môže zdieľať všetko možné aj nemožné. A [...]

Planéta koní

23.04.2024

Rád by som vám vyrozprával zaujimavý príbeh, ktorého som sa stal náhodným svedkom. Neviem už za akých okolností a prečo práve ja som sa dostal na také záhadné a zvláštne miesto.Tak ako keď prídete na filmové predstavenie – odrazu som sa stal nestranným pozorovateľom deja. Planéta na ktorej som sa ocitol, bola navlas podobná s touto našou, no už na prvý pohľad som [...]

Život v bublinách, „aneb“ Čo nám to pripomenula smrť v Prahe

22.12.2023

„Čo nám to pripomenula smrť v Prahe“-? pýta sa dnes jeden z mnohých titulkov denníkov…. Neviem ako Vám, ale mne pripomenula hlavne to, že uplynulých viac než 30 rokov sme sa odučili žiť v jednej spoločnej bubline. Nemyslím teraz na spolužitie Čechov a Slovákov v jednom štáte – to len aby som nebol hneď v úvode nesprávne pochopený. V osemdesiatom [...]

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.

R1 BB - Slovenská Ľupča, kameň, poklepanie

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

23.04.2024 18:52

Preťažený úsek, na ktorom pomerne často dochádzalo aj k nehodám, sa konečne skvalitní. Nová štvorprúdová rýchlostná cesta by mala byť hotová do dva a pol roka.

Eurovoľby / Štrasburg / Európsky parlamentu /

Prieskum: Vo voľbách do europarlamentu by uspeli najviac PS, Smer a Hlas

23.04.2024 18:46

Do Európskeho parlamentu by sa nedostali SNS, Slovensko, Za ľudí ani Demokrati.