Založ si blog

Je neskoro byť pesimistom …

Nie je to tak dávno čo mi moji priatelia-kamaráti „nadávali“ do pesimistov. Bral som tie ich „urážky“ s rezervou.Veď podľa starého známeho hesla je optimista LEN zle informovaný pesimista (a naopak) – takže sme de facto všetci na jednej (aj keď možno potápajúcej sa ) lodi.

Už teraz vidím nechápavé pohľady mnohých, že čo to tu zase splietam  za katastrofické scenáre a že oni by to nevideli až tak „černě“.

Keď mám pravdu povedať isté veci som donedávna nevidel až tak čierno – ako v skutočnosti sú. Oči mi otvorila piatková celosvetová premiéra unikátneho dokumentu o planéte Zem – ak ma pamäť neklame volalo sa to DOMOV.

Fascinujúce zábery v upútavkách na tento program mi našepkali zapnúť časovač nahrávania na mojom dévédé rekordéri.A stálo to za to!Začiatok vysielania ( o päť minút dvanásť ) bol tiež viac než symbolický.Nemyslím teraz na nedeľňajšiu politickú debatu s rovnomenným názvom, ale na čas päť minút pred dvanástou hodinou večernou… či vlastne nočnou.Tí čo program sledovali mi iste dajú za pravdu, že to bol skutočne kvalitný dokument a nekompromisné fakty podané v ňom ako na tanieri boli naozaj silnou kávou.

Pre tých čo film nevideli poviem hádam len toľko, že nosnou myšlienkou dokumentu bolo narúšanie rovnováhy života na Zemi.Zaznelo tam veľa reálnych a zároveň smutných faktov k citátom ktorých sa možno dostanem neskôr buď priamo tu, alebo v samostatnom príspevku.Mnohí z nás pri tejto téme reagujeme asi tak, že „Čo už len JA môžem urobiť pre zlepšenie stavu života na Zemi…?“ No keď budeme takto uvažovať všetci – tak isto sa nezmení nič, ale čo tak skúsiť začať čosi meniť?

Pred koncom – ktorý zostáva otvorený sú tu dve otázky:

Od nášho vzniku boli voda, vzduch a formy života tesne späté.No nedávno sme toto spojenie narušili.

PRETVORILI SME ZEM NA SVOJ OBRAZ.

Môže toto storočie uniesť osudy 9 miliárd ľudských bytostí, keď odmietame niesť zodpovednosť za to čo robí každý jeden z nás …?

Musíme stále stavať múry, aby sme trhali reťaz ľudskej solidarity, delili ľudí a chránili šťastie jedných pred nešťastím druhých?

Je neskoro byť pesimistom.

Aj jediný človek dokáže zvaliť múr!

A ja už len dodám, že ľudstvo je skutočne na jednej veľkej križovatke.Ako sa moderne hovorí máme pred sebou neskutočné výzvy.

A je len na nás ako sa rozhodneme.Či si vyberieme život, alebo…?

************

napísané takmer pred rokom – 7.júna 2009

Život v bublinách, „aneb“ Čo nám to pripomenula smrť v Prahe

22.12.2023

„Čo nám to pripomenula smrť v Prahe“-? pýta sa dnes jeden z mnohých titulkov denníkov…. Neviem ako Vám, ale mne pripomenula hlavne to, že uplynulých viac než 30 rokov sme sa odučili žiť v jednej spoločnej bubline. Nemyslím teraz na spolužitie Čechov a Slovákov v jednom štáte – to len aby som nebol hneď v úvode nesprávne pochopený. V osemdesiatom [...]

Keď sa prieskum spokojnosti vymkne spod kontroly . .. .

29.11.2023

Včera som dostal od môjho poskytovateľa TElefónnych, INternetových a TElevíznych služieb meil, že ako som spokojný s nimi. S ich službami. To sa nemali pýtať. Napísal som na rovinu – že ľutujem deň, keď som ku nim (- ku TEINTE) prešiel. A tak som v meilovej odpovedi uviedol – Hodnotenie NULA bodov a na otázku, že či by som odporúčal niekomu túto spoločnosť [...]

Ide o veľa!

27.09.2023

V týchto voľbách – tak ako vo všetkých predošlých – ide o veľa. Zhodujú sa na tom všetci zástupcovia všetkých strán z celého spektra. Je komické, že na niečom sa dokážu takto pekne zhodnúť. Všetci. Ľavičiari, pravičiari, demokrati sociálni aj kresťanskí, liberáli, ba aj progresívci. A čuduj sa svete aj tí ktorých tu označujú za fašistov hovoria, že ide o [...]

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.