Založ si blog

Božie deti a či služobníci diabla?

Asi trochu kacírska, pre niekoho možno aj nepríjemná a poburujúca otázka.

Ale napadlo mi to len tak – pri pohľade do dnešného televízneho programu.Na verejnoprávnom kanáli ide film Noci s diablom, na inom neverejnoprávnom zas Diablova obeť.Keď som len tak narýchlo zalovil v pamäti – napadol mi Rok ďábla,ale aj dve rôzne verzie filmu Diablov advokát

Hmmm…ktovie koľko takých umeleckých diel- filmov, kníh a obrazov by sme tak po svete napočítali.Myslím tie, kde je hlavným hrdinom diabol.A ktovie v akom pomere by boli voči tým kde sa spomína Boh?Spýtal som sa na to nepriamo strýčka Gúgla.

Ten zmienku o Bohu našiel v internetovej sieti 6 miliónov 960 tisíc krát a o diablovi – (chvalabohu!) iba 145 tisíc!Myslel som si, že máme vyhrané – a tak som mu ťukol ešte pre zaujímavosť otázku ohľadom čerta.

A to som teda nemal robiť!Ten na internete tuším vedie na body!

Google ho tam našiel 25 miliónov 700 tisíc krát!!!

Teraz keď si spomeniem na ľudovú frázu „čert-alebo diabol“ tak sa mi zdá že parádne prehrávame…

Čo sme teda vlastne?

Božie deti a či služobníci diabla?

Gúgl mi pri poslednej otázke vlial trochu optimizmu.

Božích detí napočítal celkovo 153 000

a služobníkov diabla „len“ 3 960

(zamyslenie z 28.10.2009)

Život v bublinách, „aneb“ Čo nám to pripomenula smrť v Prahe

22.12.2023

„Čo nám to pripomenula smrť v Prahe“-? pýta sa dnes jeden z mnohých titulkov denníkov…. Neviem ako Vám, ale mne pripomenula hlavne to, že uplynulých viac než 30 rokov sme sa odučili žiť v jednej spoločnej bubline. Nemyslím teraz na spolužitie Čechov a Slovákov v jednom štáte – to len aby som nebol hneď v úvode nesprávne pochopený. V osemdesiatom [...]

Keď sa prieskum spokojnosti vymkne spod kontroly . .. .

29.11.2023

Včera som dostal od môjho poskytovateľa TElefónnych, INternetových a TElevíznych služieb meil, že ako som spokojný s nimi. S ich službami. To sa nemali pýtať. Napísal som na rovinu – že ľutujem deň, keď som ku nim (- ku TEINTE) prešiel. A tak som v meilovej odpovedi uviedol – Hodnotenie NULA bodov a na otázku, že či by som odporúčal niekomu túto spoločnosť [...]

Ide o veľa!

27.09.2023

V týchto voľbách – tak ako vo všetkých predošlých – ide o veľa. Zhodujú sa na tom všetci zástupcovia všetkých strán z celého spektra. Je komické, že na niečom sa dokážu takto pekne zhodnúť. Všetci. Ľavičiari, pravičiari, demokrati sociálni aj kresťanskí, liberáli, ba aj progresívci. A čuduj sa svete aj tí ktorých tu označujú za fašistov hovoria, že ide o [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.