Založ si blog

To je môj zdravý, životný štýl

„Rukávy u zimníku odřením lesklé
čekává u rychlíků na zbytky ve skle.
Stydlivě sbírá nedopalky
ztracené v místech pro chodce
a pak je střádá do obálky důchodce.“

Taký bol kedysi (ešte v minulom storočí) obraz dôchodcu v piesni Karla Kryla.Malý kúsok z nej ma napadol dnes ráno keď som videl podobný obraz naživo.

Obraz človeka, ktorý bol nedávno jedným z nás…

Nie je to však ani dôchodca a veru sa nedá povedať ani to, že by nejako „stydlivo“ zbieral tie ohorky cigariet.

Akoby povedal klasik – jeho svedomie je čisté – nemá v ňom kúska hanby.

Izidor – akoby sme ho mohli nazvať – dokonale prevetral obsah tkzv. „kuka“ nádoby – smetnej nádoby miestnej Britvy.(Britva krčma, či vlastne už pub u nás na dedine).Na moju otázku, že či z tých „vycicaných“ špakov bude ešte niečo mať sa rozradostene vyškeril, ako dieťa ktoré práve získalo vytúženú hračku:“Jozef – to je paráááda! To je môj zdravý životný štýl!“

Nasledujúca kratučká scéna bola ako vystrihnutá  zo smutno-smiešneho filmového príbehu.

„Áááá – nazdar Harpiš!“ pekne- slušne pozdravil Izo práve okoloidúceho.Harpiš ale absolútne pozdrav neopätoval. Pripadal mi poriadne namosúrený.Akoby mu niekto večeru pojedol!Veď aj nečudo!Doteraz bol totiž v našej obci Harpiš jediným, kto si uplatňoval právo slobodne a neobmedzene sa prehrabávať v kontajneroch.A dnes mu na to právo ktosi siahol!

Niekto mu vliezol do rajónu…

S tým bude musieť niečo urobiť!

Aj vy ste sa stali závislí na tvárovej knihe?

23.04.2024

Kedysi dávno, pred mnohými rokmi mi kamarát cez Skype poslal link na akýsi facebook – že aby som sa tam zaregistroval… Na moju otázku, že čo to vlastne je a na čo je to dobré mi odpovedal asi len toľko, že je to nejaká sociálna sieť – cez ktorú človek môže byť v spojení so svojimi známymi aj neznámymi, kde môže zdieľať všetko možné aj nemožné. A [...]

Planéta koní

23.04.2024

Rád by som vám vyrozprával zaujimavý príbeh, ktorého som sa stal náhodným svedkom. Neviem už za akých okolností a prečo práve ja som sa dostal na také záhadné a zvláštne miesto.Tak ako keď prídete na filmové predstavenie – odrazu som sa stal nestranným pozorovateľom deja. Planéta na ktorej som sa ocitol, bola navlas podobná s touto našou, no už na prvý pohľad som [...]

Život v bublinách, „aneb“ Čo nám to pripomenula smrť v Prahe

22.12.2023

„Čo nám to pripomenula smrť v Prahe“-? pýta sa dnes jeden z mnohých titulkov denníkov…. Neviem ako Vám, ale mne pripomenula hlavne to, že uplynulých viac než 30 rokov sme sa odučili žiť v jednej spoločnej bubline. Nemyslím teraz na spolužitie Čechov a Slovákov v jednom štáte – to len aby som nebol hneď v úvode nesprávne pochopený. V osemdesiatom [...]

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.

R1 BB - Slovenská Ľupča, kameň, poklepanie

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

23.04.2024 18:52

Preťažený úsek, na ktorom pomerne často dochádzalo aj k nehodám, sa konečne skvalitní. Nová štvorprúdová rýchlostná cesta by mala byť hotová do dva a pol roka.

Eurovoľby / Štrasburg / Európsky parlamentu /

Prieskum: Vo voľbách do europarlamentu by uspeli najviac PS, Smer a Hlas

23.04.2024 18:46

Do Európskeho parlamentu by sa nedostali SNS, Slovensko, Za ľudí ani Demokrati.